dinsdag 1 mei 2012

In bloom

Waanzinnig bizar veels te veel gebeurd sinds ik vorig stuk geschreven heb. Lig uitgeteld een kartonnetje Ben&Jerry's uit te lepelen terwijl ik dit schrijf. Zij zijn m'n vakantieliefden hier. Stellen me nooit teleur. (Tenzij ze uit de vriezer gejat worden door mijn geschifte alcoholische sociaal-gestoorde huisgenoot. Maar dat is een ander verhaal)

Na mijn inleiding in de Wondere Wereld van Jazz werd ik geïntroduceerd aan iets anders: doorkomende verstandskiezen. En hoe. Koorts, antibiotica en een week lang alleen maar yoghurt en banaan eten. Dieptepunt bereikt (mensen die mijn relatie met eten kennen zullen me begrijpen) maar na lieve vrienden en persoonlijke telefoontjes van de tandarts stukken beter.
Nieuwe cultuurvriend gemaakt, grappige Koreaan waar ik allerlei restaurants, galeries en clubs mee heb ontdekt. Ga vanaf nu ook de Amerikaanse klassiekers lezen, bezig met Catcher in the Rye.

<-- Williamsburg

Picknicks in Brooklyn, feestjes in kerken en een perfecte luie zondag op grote leren banken met Rens, Leon, Elton en hun gasten. Ontzettend gezellig. Onderzoek is in volle gang dus ondanks het lekkere weer maak ik lang dagen. Gelukkig zijn er al heel wat zwoele (mijn lievelingswoord volgens Sarian, nieuw meisje dat 1 verdieping boven me woont echt super leuk kind, partners in crimeee) avonden geweest waardoor de dagen veel langer kunnen duren. En je tijd hebt om perfect kokos-ijs te eten bijvoorbeeld. Kennis gemaakt met het fenomeen "Dinner Party", waar de gastheer/vrouw kookt en iedereen iets meeneemt (wij een waanzinnige chocoladetaart van geheim recept ahum dr Oetkerachtig), leuke mensen ontmoet! Allemaal bloggers en fashionblaba, heel apart.
Opgepast en gelogeerd bij mijn oppaskindjes Rico en Luca: 's ochtends om 7 uur wakker gemaakt en in bed The Incredibles kijken, te leuk. Wellicht word ik hun nanny volgend jaar voor een paar maandjes, al in Brooklyn wonend geld verdienen voor mijn reis klinkt niet verkeerd al zeg ik het zelf.

Conservatory Garden mooiste plek in NYC! -->

Samba dansen en vintage shoppen in Brooklyn met Sarian ("Laten we even binnen kijken" oftewel anderhalf uur later pas weer buiten staan), dansen in Webster Hall en je vergapen aan twee schaars geklede jongedames die zonder zekering oid aan een trapeze gaan hangen en thuiskomen als het tijd is om te gaan ontbijten.
Vorige maandag meest gênante ervaring ooit gehad: tapas eten en naar TriBeCa film festival. De vriend waarmee ik was, was alleen nog niet helemaal hersteld van zijn voedselvergiftiging, wat resulteerde in een toiletbezoek van 45 MINUTEN! WETEN JULLIE WE NIET HOE LANG DAT IS!!?? Heb van ellende alle tapas zelf opgegeten. En ik moest ook we want alles werd koud. Maar gedaan alsof ik niet wist wie er op de plee zat. De film was een Franse film dus om het plaatje af te maken zaten er nog lekker expliciete seksscenes in. Perfecte avond dus.

Mereltje Lollypop heeft ondertussen beginnersgeluk op Craigslist: ik ga na drie maanden Upper East verhuizen naar Brooklyn! Om weg te zijn van m'n geschifte huisgenoot en van de strenge huisregels. Wel jammer want is perfecte locatie en ontzettend gezellig met Sarian en nu ook nog Maarten, die ook onderzoek doet t/m juli. Maar in Brooklyn kan ik gaan en staan waar ik maar wil (logees toegestaan dus komt langs!) en heb ik zelfs een fiets! Komt helemaal goed. Heb dus ook besloten een maand langer te blijven, tot eind augustus. Daarna is mn visum niet meer geldig dus beloof dat ik dan toch echt naar huis kom. Prins Erik was nog in de stad, kort maar krachtig gezien onder het genot van een middernachtelijke burrito (roze koeken aaaawh yeeehaaa) en ook naar de New York Knicks basketbal geweest. Wat een feestje maken ze ervan zeg!

New York Knicks vs Los Angeles Clippers -->

Uitgeweest in een club waar een zwembad was, en wij konden dan ook niets anders dan erin. Wat resulteerde in nat ondergoed, uitgelopen make up en drijfnat haar. Frodo was de DJ dus dat kon best vonden we. :)

Afgelopen weekend was Emma op bezoek, ken haar van de studie afgelopen jaar zij zit nu in DC. Ontzettend gezellig en veel te vee gedaan gezien en gekocht. Vrijdag eerst naar super goede docu als afsluiter van TriBeCa, toen dansen in Meatpacking met de jongens en door naar een club in SoHo. In de metro meest gelukkige moment ooit meegemaakt: gitarist gevraagd om Hey Jude van Beatles te spelen, en uiteindelijk een hele wagon zo ver gekregen om mee te zingen. Laa Laa Laa Laa la la laaaaaaaaaaa! Pure euforie. Ik hou van deze stad. Ontbijten (16.00 u) in Williamsburg, boekenmarktjes af en samba dansen in Miss Favelas. Schudden met die billen. Caipirinha's aftroggelen van vervelende Spanjaarden. En vooral keihard dansen. Spotgoedkope sushi, hemelse vintage en slaapfeestje bij Sarian. Dag erna American breakfast, Conservatory garden (zooo moooooooi), lezen op het terras in East Village en lopen door SoHo en NoHo. Het weekend afgelsoten met een perfecte soundtrack (bedankt Ems).
Gister naar concert van The Shins geweest, ze waren live zoooooo goed! Ik krijg altijd de kriebels als mensen meezingen, nou megakriebels de hele avond lang. Te gek.

Ben vandaag op 1/3. Wil dat het nooit meer ophoudt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten